We denken dat we rationele wezens zijn, maar in feite worden we gestuurd door onze emoties. Storytelling is een krachtig middel om emoties op te roepen. En dus om in je presentatie te gebruiken en zo mensen in beweging te krijgen.
Maar hoe pas je storytelling toe in zakelijke presentaties?
In deze Speakplus geven we antwoord.
Hoe gebruik je storytelling in je zakelijke presentaties en speeches?
Maar waar haal je nou die persoonlijke verhalen vandaan?
1. Bedenk dat het geen grote verhalen hoeven te zijn, kleine observaties en anekdotes kunnen minstens net zo krachtig zijn.
2. Wees oplettend in je dagelijks leven. Alleen als je je bewust bent van hoe de wereld om je heen eruit ziet en wat het met je doet, kun je het beeldend beschrijven, en dus gebruiken.
3. Opdracht: Welke belevenissen riepen bij jóu emoties op? Houd een dagboekje bij waarin je (kleine) anekdotes uit je privéleven en op de werkvloer bijhoudt.
Succes en plezier!
Heb je de smaak te pakken en wil je met anderen oefenen, brainstormen of met een specifiek thema aan de slag? We hebben een paar mooie events en inloopavonden op stapel staan.
Stuur ons een mail om je aan te melden voor een van onze events, of hier meer informatie over te ontvangen.