Een pitch moet drie gevoelens losmaken bij het publiek: zij begrijpen mijn probleem, zij hebben de juiste oplossing en dit zijn mensen waar we mee en op kunnen bouwen.
Vaak heb je bij een pitch een meetbaar doel, waarbij je iets vraagt van je publiek. Daar heb je een zeer overtuigend verhaal voor nodig, dat aansluit bij de behoeften en "pijn" van het publiek.
Maar minstens zo belangrijk is hoe je de klant laat voelen. Weet je vertrouwen te wekken? Ben je in staat ‘in het pitch-moment’ de verbinding te leggen, en in verbinding te blijven, ook als er weerstand is of vraagtekens worden gezet bij onderdelen van het verhaal? Heb je de tegenwoordigheid van geest, de ontspanning en de flexibiliteit om af te wijken van het script, als de situatie daarom vraagt?
De training richt zich daarom op:
Een overtuigend verhaal: Hoe zorg je voor de juiste spanning en urgentie zodat je publiek meegevoerd wordt door jouw verhaal en in de ja-modus raakt.
Leer je publiek kennen: Hoe kun je aansluiten bij de verlangens, behoeften en pijn van je publiek.
Leer jezelf beter kennen. Wat zijn jouw persoonlijke coping mechanismen als je in de spotlight stapt? En hoe kun je de relatie met je publiek verstevigen, en in verbinding blijven, ook als het spannend wordt.
Heb je een vraag of wil je overleggen? We denken graag mee!
Je leert:
Mooie bijvangst is dat een onze presentatietrainingen als uitstekende teambuildingactiviteit worden ervaren.